Tag

Blog
Tento obraz je mým návratem k motivům ke konci roku 2023. Myslím, že současně s tímto jsem si uvědomila, jakou cestou bych se chtěla vydat. Minimalistické motivy, volná plocha, jednoduše řečeno. Kostely na kopcích jsou kouzelné a tento můj nebude zdaleka posledním.
Spontánní motiv tvořený špachtlí takzvanou „pastózní“ metodou. Možná právě proto, že miluji zimní motivy, často beru do rukou bílou a černou barvu. Teprve po nanesení barev a vlastním rozpoložení dívám se na obraz a vidím sníh, vodu a potom jako to bylo podobně u mého obrazu s názvem „Impressionismus“ dotvářím kontury ledu a vody.
Přisel podzim a hlavou se mi honily jak jinak než podzimní tóny barev. Musím říct, že zpravidla každé roční období má v určitém smyslu vliv na mou tvorbu. Zavřu oči a vidím ty barvy, vybírám a nanáším na paletu, poté na plátno. Znovu zavírám oči a vidím jak příroda dýchá právě těmi barvami, které jsem...
Toto je opravdu má srdeční záležitost. Miluji zimní minimalistické motivy a ke všemu na velkém plátně, které mi dává tolik svobody bytí. Obraz vzniknul ještě v únoru, kdy byla zima a rotunda připomíná románský styl 13. století. Paradox spočinul v názvu, který jsem mu dala, jelikož jej nikdo nenazve jinak než „kostel“. 100×150    35 500,- Kč
Málokdo by to do mě řekl, ale pokládám se za velmi sensitivního člověka. I když to nemusí být na první pohled vidět, mé vnitřní rozpoložení se dost často prolíná do obrazů. Nepatřím však mezi ty, kteří malují, když mají deprese nebo jsou smutní, to naopak nesedám k plátnu vůbec. Úplně nejlepší motivy v mém případě vznikají, když...
Nanášet olejové barvy můžeme několika způsoby. Mezi hlavní varianty zpravidla patří štětcem nebo špachtlí. Já v současnosti užívám nejvíce štětce. Na samém začátku, kdy jsem tvořila první velké formáty jsem často používala obyčejnou houbičku. Pomáhalo mi to být takzvaně „flexibilní“ a učit se. Stane se, že v návaznosti na motiv, po ní sáhnu i teď. V první polovině...
Radmila painting - obraz TORZO
Ve svém životě jsem nejvíce začala vnímat „torza“ ve starých filmech o Řecku nebo Římě a poté kdekoliv kolem sebe. Vidím v nich něco hlubšího než jen pouhou část těla, tak jsem chtěla vytvořit jednou vlastní, krásnou zlato-bronzovou barvou. 90×60       18 500,- Kč
Středobodem této abstrakce je měsíc, úplněk, který jsem zazřela při jarní noci ze zahrady a jelikož jsem měla rozpracovaný tmavý podklad na plátně bylo jasné, jak budu pokračovat.
SVĚTLO
Otevřela jsem galerii svého telefonu a koukám, co tam vidím? Nějakým způsobem jsem vyfotila zřejmě světlo, nebo to byl snad odraz blesku? Netuším. V tu chvíli do mě vstoupila obrovská energie a impuls k tomu, abych přesně to stejné přenesla na plátno! A tak se stalo. Obraz je sám o sobě nejen minimalistický, ale plný energie a...
Krajina a vítr. Tyto slova visely v hlavě. Chtěla jsem tyto elementy znázornit podobně jako to udělal Van Gogh na obraze „Hvězdná noc“ ovšem v černobílé kompozici a naprosto jednoduše, tedy minimalisticky jak to mám ráda. V závěrečném výsledku motiv rozděluje lidi, kteří se na něj dívají na dvě poloviny. Jedna totiž vidí krajinu a vítr...
1 2